ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

زنان ایرانی معمولا در چه سنی مادر می شوند؟

  • کد خبر: ۹۱۴۶۳
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
زنان ایرانی معمولا در چه سنی مادر می شوند؟
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کل ولادت‌های رخ‌داده در نیمه نخست امسال ۳۹.۴درصد ولادت مرتبه اول (فرزند اول)، ۴۰.۶ درصد ولادت مرتبه دوم(فرزند دوم)، ۱۵.۲ درصد ولادت مرتبه سوم (فرزند سوم) و ۴.۸درصد ولادت مرتبه چهارم(فرزند چهارم) و بیشتر بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیف الله ابوترابی روز جمعه با بیان این مطلب افزود: نیمی از ولادت‌های رخ‌ داده در این مدت مربوط به نوزادانی است که یک برادر و یا خواهر بزرگتر از خود دارند.  

بیشترین تعداد تولد فرزند اول مربوط به مادران ۲۰تا ۲۴ ساله است

وی خاطر نشان کرد: بررسی ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه اول(فرزند اول) ثبت شده  با ۲۷.۲ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

ابوترابی با بیان اینکه میانه سنی مادران در ولادت‌های مرتبه اول، ۲۶سال است، تصریح کرد: یعنی نیمی از مادران در زمان به دنیا آوردن اولین فرزند خود، ۲۶ ساله و بیشتر یا کمتر بوده‌اند و همچنین در حدود ۱۲ درصد از  نوزادانی که اولین فرزند هستند مادرانی با سن بالای ۳۵ سال داشته‌اند.

بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: بررسی ولادت‌های مرتبه دوم ثبت شده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه دوم ثبت شده با ۳۱.۱ درصد مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

 وی ادامه داد: در حدود ۵۹ درصد از ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۲۵ تا ۳۴ ساله است و این ولادت‌ها، مربوط به نوزادانی است که یک خواهر یا یک برادر بزرگتر از خود دارند و میانه ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۳۰ ساله است، به عبارت دیگر نیمی از نوزادنی که فرزند دوم خانواده هستند مادران ۳۰ ساله و بیشتر یاکمتر دارند.

ابوترابی با اشره به اینکه بررسی ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر ثبت‌شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های ثبت‌شده با رقم ۳۷.۷ درصد مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

وی افزود: مادران ۲۵ تا ۳۹ سال با رقم ۸۶.۹ درصد (به‌ترتیب با ۲۵.۴، ۳۷.۷ و ۲۳.۹ در گروه‌های سنی ۲۹-۲۵، ۳۴-۳۰، ۳۹-۳۵) بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر را  به خود اختصاص داده‌اند و میانه ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر مربوط به مادران ۳۲ ساله است، به‌عبارت دیگر نیمی از نوزادانی که فرزند سوم خانواده‌اند از مادرانی با سن ۳۲ ساله و بیشتر به‌ دنیا آمده‌اند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->